FAQ's

Search FAQ:

Nulstil

Rabatkoder er enten en kampagnekode eller en elektronisk gavekortkode. Har du ikke et gavekort, kan du få fingrene i kampagnerabatkoder ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev og/eller følge os på Instagram og Facebook hvor vi løbende (oftest flere gange ugenligt) kører kampagner. På vores you tube kanal kan du finde denne video der viser hvordan du benytter en rabatkode i vores shop: https://youtu.be/dG2AUuHzV_I. Har du andre spørgsmål til rabatkoder så tøv endelig ikke med at ringe til vores søde kundeservicemedarbejdere på telefon: 71 99 01 69 eller send os en mail på service@thefairytalecompany.com.

 

DAO-pakkeshop

Vi leverer dine varer gratis til en DAO-pakkeshop, hvis du bestiller for minimum 499 kr.(ekskl. fragt).

Køber du for mindre end 499 kr. (ekskl. fragt) udgør omkostningerne til fragt 39 kr. ved levering til DAO-pakkeshop. 

Bestiller du levering til en DAO-pakkeshop og er pakken større end 50 x 30 x 30 cm bliver pakken sendt med en alternativ leveringsform, da DAO ikke modtager pakker større end dette mål.

DAO leverer ikke til erhvervsadresser.

Postnord og erhvervsadresser

Du kan vælge at få dine varer leveret med Postnord til en Postnord-pakkeshop, kr. 49, til hjemmeadressen, kr. 59, eller til en erhvervsadresse, kr. 69. 

-----

Uanset den valgte leveringsform, pålægges der ikke yderligere omkostninger. Den pris, som du accepterer, når du afgiver din bestilling, er altså den pris, som vi trækker på dit kreditkort, når dine varer afsendes herfra. Vi pålægger ingen omkostninger for kreditkortbetalinger.

Pakker bestilt inden kl. 13 bliver sædvanligvis leveret hverdagen efter. Pakker bestilt med DAO om fredagen inden kl. 13, bliver leveret om lørdagen.

DAO leverer typisk pakker fra kl. 4 om morgen til både pakkeshops og hjemmeadressen. 

Pakker sendt med Postnord bliver sædvanligvis leveret inden for normal arbejdstid på hverdage. Postnord leverer ikke i weekenden.

Har du bestilt med DAO hjemmelevering, bliver din pakke lagt forsvarligt ind i en plastpose, som kan modstå regn. DAO leverer din pakke i postkassen, hvis den kan være der, eller også hænger DAO din pakke på døren, oven på postkassen, ved indgangsdøren osv. DAO sender en besked til dig, når de har leveret pakken. 

 

Hvis du eller andre ikke er i stand til at være på adressen for at modtage forsendelsen, vil distributøren lægge en seddel, hvor det fremgår, på hvilken pakkeshop du kan afhente forsendelsen. Forsendelsen kan afhentes på udleveringsstedet inden 14 dage, efter den er forsøgt afleveret. Husk at medbringe id med navn og adresse, når du afhenter dine varer.

 

Ja, du har altid mulighed for selv at hente dine indkøb på vores lager i Ringsted. Så sparer du fragten. Bestilling og betaling skal foretages via hjemmesiden på normal vis. Vi ringer til dig eller sender en SMS, når varerne er klar til afhentning. Herefter kan din pakke afhentes døgnet rundt, da den er placeret i en klar plastkasse ude foran vores lager. Adressen er: Hømvej 35, 4100 Ringsted.

 

Alle forsendelser sendes som forsikrede pakker med GLS eller Post Danmark / Posten Norden. Så snart vores lager har pakket din ordre og videregivet den til distributøren, modtager du et email med oplysninger med pakkenummeret. På vores hjemmeside har du mulighed for at indtaste pakkenummeret og se hvor langt din pakke er kommet. Vær opmærksom på at der kan gå op til 24 timer efter at din bestilling er afsendt fra os, til at du kan se opdateringer via dit track & trace nummer.


Hvis forsendelsen ikke kan afleveres, fordi vi har modtaget forkerte adresseoplysninger så vil pakken blive returneret til os og vi vil kontakte dig. Hvis pakken skal sendes igen er vi nødt til at afkræve nye fragtomkostninger.

Du kan nægte at modtage forsendelsen, hvis den ser ud til at være beskadiget. I så fald vil pakken blive returneret til os. Vi anbefaler, at du kontakter vores kundeservice og laver en aftale med dem. Du vil så få refunderet hele beløbet (inkl. leveringsomkostninger). Hvis du afviser modtagelsen af pakken fordi du har fortrudt dit køb vil du blive modregnet 49 kr for returfragten når vi har modtaget din pakke retur.


Hvis du har modtaget en e-mail med en track & trace kode, hvilket betyder, at dine varer er afsendt og modtaget af DAO/Post Nord, kan du følge pakken via linket i mailen. Hvis du mener, at din forsendelse ikke er leveret til tiden, bedes du kontakte vores kundeservice, der vil hjælpe dig.

 

Det har vi desværre ikke. På adressen har vi som udgangspunkt kun lager og administration. Vi holder jævnligt lagersalg på adresse og informationer herom kan du finde her: Lagersalg. Du er naturligvis velkommen til at kigge forbi og se en specifik varer eller prøve tøj eller sko på dit barn. Du skal blot være opmærksom på at du ikke kan suse rundt mellem hylderne og finde det du ønsker selv. Er du ude i et større indkøb så kan det naturligvis også lade sig gøre, men giv lige et rig i forvejen. Du kan naturligvis altid afhente bestillinger foretaget på webshoppen. Adressen er Hømvej 35, 4100 Ringsted..

 

Vi leverer til de fleste lande i Europa via vores internationale webshop www.thefairytalecompany.com. Besøg siden og find leveringsbetingelser og priser for levering for de lande vi leverer til.

Hvis du fortryder dit køb, kan du blot returnere varen/varerne til os. Vi har ubegrænset returret så hvis du vil returnere en vare og få varens pris udbetalt, skal den være ubenyttet og ubeskadiget, ligesom den skal være i originalemballagen og i samme stand som på leveringstidspunktet. Returner varen/varerne med posten eller ved at returnere til afhentningsstedet.

Sådan gør du trin for trin:

  • Pak returvaren/-varerne i en kasse.
  • Skriv årsagen til returnering på en seddel sammen med dit navn og dit ordrenummer.
  • Læg sedlen i kassen.
  • Sørg for korrekt porto medmindre der benyttes en forudfrankeret returseddel.
  • Returner varen/varerne med posten

Du har mulighed for at købe en returlabel med DAO365 online her. Det er nemt, hurtig og billigt (39 kr), 

 

Så skal du starte med at ringe til vores kundeservice på telefon 71 99 01 69 eller skrive til os på service@thefairytalecompany.com. Så vil der typisk ske det at vi sender den korrekte vare sammen med forudbetalt returlabel.


Når du returnerer færre varer end hele bestillingen, får du kun refunderet beløbet for de varer, som du returnerer. 

Hvis du fortryder dig køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostnigner i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Ønskes pengene sendt tilbage til en anden konto så husk at skrive dette når du returnerer varerne. Vi kan tilbageholde  betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender dokumentation for at have returneret den. Varen sendes til Hømvej 35, 4100 Ringsted. Vi modtager kun pakker der sendes direkte til adressen. Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenståede adresse (Efter forudgående aftale).

 

Hvis du fortryder dit køb af varer og ønsker at returnere din ordre, men har fornyet dit kreditkort i mellemtiden, bedes du kontakte vores kundeservice, før du sender varen/varerne retur. Vi vil derefter sørge for at finde en alternativ tilbagebetalingsmåde.


Har du lagt varer i kurven og opgivet din leveringsadresse og leveringsmetode og accepteret vores vilkår - og så ikke kommer videre til betalingssiden, når du klikker på GENNEMFØR BETALING, kan dette skyldes en eller flere af følgende:

  • At betalingssiden tager langt tid at åbne - hav der lidt tålmodighed, der kan gå op til 1 minut hvis der er 'kø' ved checkout.
  • At din webbrowser blokerer for betalingsvinduet - du kan eventuelt løse dette ved at ændre sikkerhedsindstillingerne.
  • At din webbrowser er af en ældre version som ikke fungerer optimalt med vores betalings gateway - du kan forsøge at løse dette ved at opdatere din browser eller prøve en anden computer eller mobiltelefon.

Hvis intet af ovenstående hjælper dig, så tøv endelig ikke med at ringe til vores super søde kunderservicemedarbejdere på telefon: 71 99 01 69 eller skrive til os på service@thefairytalecompany.com

 

Når du betaler for dine varer i vores webshop, kan du bruge følgende betalingsmåder: Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, Maestro, JCB samt American Express. 

Du kan også betale via PayPal eller på faktura via ViaBill.

Når du afgiver en ordre, vil dit kreditkort blive autoriseret, og du modtager en e-mail, hvori vi bekræfter, at din ordre er afgivet. Pengene bliver først trukket på dit kreditkort, i det øjeblik varen/varerne er afsendt fra vores lager. Hvis dit kort ikke bliver autoriseret, bliver beløbet ikke hævet, og du vil straks modtage en besked på skærmen om, at betalingen mislykkedes. Du vil blive bedt om at vælge en anden betalingsmåde.


Når din ordre afsendes fra os, genereres en faktura og pengene trækkes på din konto. Når fakturaen er bogført i vores økonomisystem fremsendes fakturaen til dig på email. Har du spørgsmål eller kommentarer til din faktura, bedes du kontakte vores kundeservice på email: service@thefairytalecompany.com eller telefon 71 99 01 69.


Hos The Fairytale Company prioriterer vi dig og dine børns sundhed og sikkerhed meget højt. Alle vores leverandører skriver under på at varer leveret til os ikke indeholder nogen skadelige stoffer og overholder gældende dansk og europæisk lovgivning på området.


Har du et gavekort til vores shop eller har du en rabatkode du ønsker at benytte, så skal koden indtastet i din kurv. I denne video viser vi hvordan det foregår det der med rabatkoderne: https://youtu.be/dG2AUuHzV_I.


Vi har lavet en video her, der viser hvordan det foregår det der med rabatkoderne: https://youtu.be/dG2AUuHzV_I. Finder du ikke svar i videoen, så ring endelig til vores søde kundeservicemedarbejdere på telefon: 71 99 01 69 eller send os en mail på service@thefairytalecompany.com.


Har du oprettet dig som kunde og er du logget ind når du foretager et køb i vores shop, så optjener du automatisk 6% i bonus. Du optjener bonus på alle varer også udsalgsvarer.

Dine bonus point vil fremgå af din bonus oversigt som du kan se når du er logget ind, når din order er færdig behandlet hos os. Dvs. du kan først se dine point den dag orderen afsendes fra vores varelager.

Din bonus kan du herefter bruge med det samme til endnu et køb.

1 kr bonus svarer til 1 kr rabat på din næste order.

Du skal være registreret kunde for at optjene bonus. Er du endnu ikke registreret, kan du blive det her.  

 

Dine bonus point vil fremgå af din bonus oversigt som du kan se når du er logget ind, når din order er færdig behandlet hos os. Dvs. du kan først se dine point den dag din order afsendes fra vores varelager.

Din bonus kan du herefter bruge med det samme til rabat på endnu et køb.

1 kr bonus svarer til 1 kr rabat på din næste order.

Du skal være registret som kunde for at optjene bonus.

Du skal være registreret kunde for at optjene bonus. Er du endnu ikke registreret, kan du blive det her.  

 

For at anvende din bonus skal du huske at være logget ind, da din bonus er gemt på dit login/medlemskab. Du anvender din bonus på siden "indkøbskurv". Bonussen er angivet i et pink felt og her vælger du om den skal benyttes. 

Totalbeløbet for din ordre vil straks blive opdateret.   

1 kr bonus svarer til 1 kr rabat på din næste order.

Du skal være registreret kunde for at optjene bonus. Er du endnu ikke registreret, kan du blive det her.  

 

 

Som kunde/medlem får du bonus på alle varer (også tilbud, kampagne og udsalgsvarer) og der er ikke noget krav om minimumskøb.

Du skal være registreret kunde for at optjene bonus. Er du endnu ikke registreret, kan du blive det her.  

 

Din bonus beregnes som en procentdel af varens pris. Køber du flere varer beregnes en samlet bonus. Fragt beløb berettiger ikke til bonus. Der er min. 6% bonus på alle produkter, ved kampagner kan bonussen være højere.  


Beregning: Hvis du køber for 500,- og får 6% i bonus bliver der sat 30kr. din bonuskonto. Bonussen kan fratrækkes næste køb.

 

Du skal være registreret kunde for at optjene bonus. Er du endnu ikke registreret, kan du blive det her.  

 

Du får bonus på alle varer - også nedsattevarer, udsalgsvarer, kampagnevarer m.fl. 

Du skal være registreret kunde for at optjene bonus. Er du endnu ikke registreret, kan du blive det her.  

 

Du får minimum 6% bonus på alle varer. Der vil løbende komme tilbud, hvor vi giver ekstra høje bonusrater. Det kan være 10%, 15% eller mere  Det fremgår på det enkelte produkt hvor meget bonus du vil optjene.

Du skal være registreret kunde for at optjene bonus. Er du endnu ikke registreret, kan du blive det her.  

 

Din bonuspoint har ingen udløbsdato.

Hvis du fortryder dit køb, bortfalder den opsparede bonus på det pågældende køb.

Du skal være registreret kunde for at optjene bonus. Er du endnu ikke registreret, kan du blive det her.  

 

Nej, din opsparede bonus kan kun anvendes til køb af varer på TheFairytaleCompany.dk

Du skal være registreret kunde for at optjene bonus. Er du endnu ikke registreret, kan du blive det her.  

 

Din bonus kan bruges til betaling for varer. Det gælder for alle varer på TheFairytaleCompany.dk, også nedsatte varer, udsalgsvarer og kampagnevarer. Fragtgebyrer kan ikke betales med bonus.

Du skal være registreret kunde for at optjene bonus. Er du endnu ikke registreret, kan du blive det her.  

 

Den bonus du opsparer, vil fremgå på din ordrebekræftelse. Herudover kan du ved at logge ind på vores hjemmeside og klikke på ”Min Konto” og se hvor meget du har stående i bonus.

Du skal være registreret kunde for at optjene bonus. Er du endnu ikke registreret, kan du blive det her.